İSTANBUL (İGFA) – Kadınların güçlendirilmesi ve çalışma hayatının içinde daha çok yer alabilmeleri ismine yapılan çalışmalara karşın hala dünyada ve Türkiye’de işyerlerinde bayan yönetici oranlarının düşük olduğu görülüyor.
McKinsey raporuna nazaran genç jenerasyon çalışanlar için bayanlara terfi imkanı sunmayan şirketler demode görülüyor ve tercih edilmiyor.
Z nesli, çalıştığı şirkette terfi imkanlarının ve yönetici durumlarına gelme imkanlarının bayan ve erkeklerde eşit ve adil olmasını önemsiyor.
Kadın çalışanlara yönetici ve başkan konumlarında fırsat vermeyen, bayanları yalnızca orta kademelerde rollere yönlendiren ve eşit işe eşit fiyat siyasetini benimsemeyen şirketler Z nesli için tercih dışı kalıyor.
Genç bayanların çalışma hayatına adım atarken meslek planlarında gözleriniartık daha yükseklere diktiklerini belirten akademisyen ve iş insanı Aslı Erem, Z jenerasyonunun da dahil olduğu genç jenerasyonların toplumsal cinsiyet eşitliğini yalnızca kamusal alanda değil çalışma hayatında da net biçimde görmeyi talep edildiğini belirterek, “2022 yılının Ekim ayında McKinsey tarafından yayınlanan İşyerinde Bayanlar raporuna nazaran, 30 yaşın altındaki bayanların üçte ikisinden fazlası kıdemliyönetici olmak istiyor. Ayrıyeten genç bayanların, mevcut bayan başkanlara nazaran esnekliğe ve şirketin iyilik taahhüdüne daha fazla öncelik verdikleri de görülüyor” diye konuştu.
Rakamlara bakıldığında bayanların iç gücüne iştiraki konusunda daha çok desteklenmesi gerektiğinin altını çizen Erem, bu mevzuda iş dünyasına düşen vazifeler olduğunu belirterek, “Türkiye’de daha çok bayan yönetici ve öndere muhtaçlık var” dedi.