Ana Sayfa Gündem 1 Ocak 2023 66 Görüntüleme

2002’de A Takımı hızır gibi yetişti

Büyükşehir, 2022 yılında “Muhtar Etkin Sistemi” üzerinden gelen yaklaşık 2 bin başvuruyu tahlile kavuştururken, A Kadrosu her işe hızır üzere yetişti

Kocaeli Büyükşehir Belediyesince kurulan “Muhtar Faal Sistemi” üzerinden talep ve şikayetlerini bir dakika üzere çok kısa bir müddette ilgili üniteye ileten muhtarlar, hem kısa müddette hizmete kavuşuyor hem de vakitten ve kırtasiyeden tasarruf sağlıyor. Hizmet açısından başarılı bir yılı geriden bırakan Muhtarlık İşleri Daire, sistem üzerinden 2022 yılında aldığı yaklaşık 2 bin talebi, yapılan çalışmalarla tahlile kavuşturdu. Kırsal bölgeler başta olmak üzere, hizmetlerin daha aktif ve süratli sağlanabilmesi hedefiyle kurulan A Ekibi da, mahallelerde acil yapılması gereken problemlere kısa müddette müdahale ederek, tahlile kavuşturdu.

MUHTARLAR BÜYÜKŞEHİRİN HİZMET ORTAĞI

Kocaeli Büyükşehir Belediye Lider Doç. Dr. Tahir Büyükakın, vatandaşların daha süratli ve kaliteli hizmet almaları için muhtarların mahallelerindeki sıkıntılarının tahlili noktasındaki taleplerini yerine getiriyor.  Başkan Büyükakın, en büyük hizmet ortağı olarak gördüğü muhtarların münasebetiyle vatandaşların her vakit yanında oluyor.

SİSTEM ÜZERİNDEN ANINDA DESTEK

Kurulduğu 2016 yılından beri Kocaeli’de 472 mahalle muhtarlığına hizmet veren “Muhtar Faal Sistemi”, muhtarların istek ve şikayetlerini çarçabuk iletmeleri açısından çok büyük yarar sağlıyor. Sistem üzerinden taleplerini interaktif olarak Muhtarlık İşleri Dairesi Başkanlığına ileten muhtarlar, böylelikle bu tıp müracaatlar için belediyeye gitmek zorunda kalmıyor. Muhtarlar, sistem üzerinden yaptığı müracaatlarda, mahallelerine kazandırmak istedikleri ortak kullanım alanları, park ve oyun alanları, yol bakım ve tamir, parke ve kaldırım, su, altyapı ve kanalizasyon, cami, şadırvan, istinat duvarı, toplu taşıma ve ulaşım, kırtasiye ve ofis gereçleri üzere bahislerde hizmet alıyor. Muhtar Etkin Sistemi üzerinden yapılan müracaatlar, e-imzalı dilekçe olarak işleniyor ve Muhtarlık İşleri Dairesi’ne gönderiliyor. Talepler, buradan ilgili ünitelere gönderiliyor ve sistem üzerinde takip edilebiliyor. Gelen yanıtlar ise ilgili muhtara tekrar sistem üzerinden bildiriliyor. Hizmet noktasında başarılı bir yılı geride bırakan Muhtarlık İşleri Dairesi Kırsal Hizmetler Müdürlüğü, mahallelerde muhtarlık hizmet binaları, mahalle konakları, cami, şadırvan, çeşme, su deposu, fırın, mezarlık üzere ortak kullanım alanlarının yine imali ve tadilatı yapılarak vatandaşların hizmetine sunuluyor. Muhtarlıklar ve mahalle konaklarının tamirat ve tadilat gerektiren işleri göz önünde bulundurularak yapılan çalışmalarda kapı, boya, kalebodur, fayans, hazır beton, personellik, kum ve demir üzere gereksinimler karşılanıyor. Personellik ise imece metoduyla yapılarak, çalışmalara vatandaşların da iştiraki sağlanıyor.

HIZLI VE AKTİF ÇÖZÜM

Muhtarlardan gelen talepler Büyükşehir Belediyesinin misyon, yetki ve sorumluluk alanında değilse, ilçe belediyelerine yahut ilgili kurumlara muhtar ismine sistem üzerinden gönderilerek, cevaplanması isteniyor. Büyükşehir Belediyesi Kurumsal Muhtar Uyum Sistemi kapsamındaki Muhtar Faal Sistemi, muhtarların kamu hizmetlerini süratli ve faal formda yürütmeleri gayesiyle tasarlanandı ve geliştirildi.

ÇOK BÜYÜK KOLAYLIK

Kocaeli’de misyon yapan muhtarlar ıslak imzalı dilekçelere yerine sistem sayesinde, taleplerini dijital olarak iletebiliyorlar, süreçlerini aygıt ve platformdan bağımsız internet olan her yerden yapabiliyorlar. Talep durumları hakkında istedikleri an bilgi sahibi olabilme imkanına sahip olan muhtarlar, geriye dönük olarak gönderdikleri talepleri ve aldıkları hizmetleri raporlayabiliyorlar.

MUHTARLARA DİZÜSTÜ BİLGİSAYAR VERİLDİ

Mahallelerindeki problemleri bilgisayar üzerinden online olarak ileten muhtarlar, kıza vakitte geri dönüş alıyor. Bu kapsamda, mahallelerdeki sıkıntıları ve taleplerini Büyükşehir Belediyesine daha süratli iletebilmeleri için tüm muhtarlara dizüstü bilgisayar takviyesi sağlandı.

2 BİN TALEP TAHLİLE KAVUŞTURULDU

Büyükşehir Belediyesi, “Muhtar Faal Sistemi” üzerinden son 3,5 yılda alınan 12 bini aşkın müracaatın yüzde 93’ü, 2002 yılında ise 2 bin müracaat tahlile kavuşturuldu. Kırsal Hizmetler Şube Müdürlüğüne bağlı grupların Kocaeli’nin en ücra mahallelerine yaptığı hizmetler, vatandaşlar tarafından takdir ediliyor.

Sistem ile Kocaeli’nin 472 mahallesinde her türlü sorun, mahallenin görüşleri, istekleri anlık olarak Büyükşehir Muhtarlıklar Dairesi Başkanlığına iletilebiliyor. Muhtarların taşınabilir uygulama yahut dizüstü bilgisayarları aracılığıyla gönderdiği fotoğraf ve pozisyon bilgisiyle süratli ve tesirli tahlil sağlanıyor. Bu uygulamayla mahallelerinin en uç noktalarına kadar süratli hizmet sağlanıyor.

A KADROSU HIZIR ÜZERE YETİŞİYOR

Kocaeli Büyükşehir Belediyesince, Kırsal Hizmetler Şube Müdürlüğü’ne bağlı olarak, kırsal bölgeler başta olmak üzere, hizmetlerin daha faal ve süratli sağlanabilmesi hedefiyle kurulan A Grubu, mahallelerde acil yapılması gereken sıkıntılara kısa müddette müdahale ederek, tahlile kavuşturuyor. Alanında uzman 125 işçi, tam donanımlı 68 araç ve iş makinesi ve 10 ekipmanla kırsal bölgeler başta olmak üzere mahallelerin acil gereksinimlerini daha süratli, pratik ve en ekonomik bir formda karşılıyor.

2040 TALEP YERİNE GETİRİLDİ

A Grubu, iş makineleri ile tarla yollarının açılması ve düzenlenmesi, küçük parke ve torba asfalt (soğuk yama asfalt) ile yollarda oluşan çukurların kapatılması, su kanallarının açılması, yıpranan taraf ve trafik tabelalarının değiştirilmesi ve başta olmak üzere vatandaşların ortak kullanım alanlarında çok farklı hizmetlerle göz doldurarak, muhtarların ve vatandaşların takdirini kazanıyor. Gruplar, 2022’de 78 farklı husus başlığı altında 2040 talebi yerine getirerek, tahlile kavuşturdu.

MUHTARLARDAN LİDER BÜYÜKAKIN’A TEŞEKKÜR

Kırsal kalkınma hamlesinin bir parçası olarak mahallelerde gereksinimlere anında ve kalıcı tahliller üreten A Kadrosu, yürüttüğü hizmetlerle muhtarların ve kırsal mahalle sakinlerinin yüzünü güldürüyor. Bilhassa hizmetin odağında yer alan A Takımı’nı ‘112 Acil Servisi’ne benzeten muhtarlar, acil yapılması gereken bahislere süratli bir biçimde müdahale edilerek, pek çok sorunun kısa müddette ortadan kaldırılmasından çok şad. Muhtarlar, her fırsatta Büyükşehir Belediye Lideri Tahir Büyükakın’a teşekkür ediyor.

 

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

| instagram takipçi satın al
gaziantep escort bayan gaziantep escort turkhacks.com hack forumu hacker sitesi muğla escort escort fethiye escort bodrum escort marmaris izmir escort Manavgat Escort deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler istanbul escort mersin escort eryaman escort